Uniek in België: Opleiding ‘Ik word office organizer/Intern Organizing Adviseur’

‘Office Organizer’ of ‘Intern Organizing Adviseur’ word je met deze unieke opleiding van Barking Dogs. Deze opleiding vind je in België enkel bij Barking Dogs!

“Het is een topcursus met enorm veel handvaten waarop ik verder kan bouwen. Bedankt daarvoor.”

“Een geweldige aanvulling op de basisopleiding ‘Ik word professional organizer’. Van mij krijgt de opleiding een 9 op 10.”Nathalie Maes

Uniek in België: (Specialisatie)opleiding ‘Ik word Office Organizer/Intern Organizing Adviseur’

  • Wil je van ‘office organizing’ je beroep maken? En met je organizing-bedrijf met en voor zakelijke klanten werken?
  • Of wil je in het bedrijf of de organisatie waar je werkt een geschoold aanspreekpunt en verantwoordelijke zijn, om in het kader van een welzijns- en preventietraject of kwaliteitstraject, structureel bij te dragen aan meer welzijn, productiviteit en werkplezier? (Lees ook het artikel: ‘10 goede redenen om ook in jouw bedrijf een ‘Intern Organizing Adviseur’ in te zetten)

Wil je op de werkplek het verschil maken?

Dan is de driedaagse opleiding ‘Ik word office organizer/ Intern organizing adviseur van Barking Dogs beslist iets voor jou of jouw bedrijf! Want hij of zij maakt het verschil op de werkplek.

Waarom je deze opleiding niet mag missen:

✔️ Het is de enige opleiding voor office organizer of intern organizing adviseur in België (de opleiding loopt al sinds 2018). Echt uniek, dus!

✔️ Erkend door de Belgische Beroepsvereniging van Professional Organizers

✔️ In een meerdaagse opleiding leer je alles wat nodig is om meteen een toegevoegde waarde te kunnen zijn op de werkplek

✔️ Praktijkgericht, hands on en to-the-point

“Ik vond de opleiding een super interessante opleiding. Ik geef de opleiding een 9 op 10.” – Katrien Adams

✔️ Kleine groep, met altijd ruimte voor het beantwoorden van de vragen waar jij mee zit 

✔️ Geen voorkennis nodig

✔️ Veel gelegenheid om (je nieuw verworven skills) te oefenen, met feedback op maat 

✔️ Hoofddocent is dé Belgische organizing-pionier en organizing-expert sinds 2009, en ervaren ondernemer en personal coach Sara Van Wesenbeeck. Ervaren gastdocenten

✔️ Uitgebreide en handige syllabus 

✔️ Na de opleiding kun je meteen aan de slag als (zelfstandig) Office organizer, of als Intern organizing adviseur in je bedrijf

✔️ Je ontvangt een diploma en certificaat van deelname.

De eerstvolgende opleidingen

‘Ik word office organizer/intern organizing adviseur’

starten op 17 maart + 17 november 2022

De eerstvolgende driedaagse opleidingen ‘Ik word office organizer/intern organizing adviseur’ van 2022 vinden plaats:

  • op 17 en 18 maart en 22 april 2022 
  • op 17 en 18 november en 16 december 2022

 

Is de opleiding ‘Ik word office organizer’ jou of het bedrijf waar je werkt op het lijf geschreven?

Vraag dan snel het inschrijvingsformulier aan!

(Doe het snel, want het aantal plaatsen per cursus is beperkt)

Je inschrijving is steeds gewaarborgd

Al onze opleidingen zijn corona-proof: Onze fysieke opleidingen vinden plaats op onze inspirerende opleidingslocatie in Mechelen. Indien dit omwille van covid-19 (en/of de maatregelen van de overheid) niet mogelijk is, zullen de opleidingen plaatsvinden via het online platform van Barking Dogs. Dit wordt opleiding per opleiding bekeken.

Je inschrijving is dus steeds gewaarborgd.

Deze opleiding: Voor iedereen die op de werkplek een toegevoegde waarde wil zijn

De opleiding ‘Ik word office organizer’ richt zicht tot:

  • Professional organizers die als zelfstandige op de zakelijke markt, met name bij bedrijven en organisaties, actief willen zijn (*).
  • Bedrijven, organisaties, kmo’s, scholen, ziekenhuizen, gemeentes, teams, kantoren… die een geschoold aanspreekpunt en verantwoordelijke, een zogenoemde interne organizing adviseur, wensen in te zetten. Deze adviseur kan structureel bijdragen aan meer welzijn, productiviteit en werkplezier.
(*) Voor zelfstandige professional organizers is het aanbevolen om eerst de basisopleiding ‘Ik word professional organizer’ van Barking Dogs te volgen.

Unieke opleiding 'Ik word office organizer/organizing adviseur' van Barking Dogs en ervaren professional organizer Sara Van Wesenbeeck - www.barkingdogs.be

Unieke, leerrijke, inspirerende en praktijkgerichte opleiding

In de praktijkgerichte en inspirerende opleiding ‘Ik word office organizer’ word je van a tot z ingewijd in het vak van de professional organizer die op de zakelijke markt en in bedrijven en organisaties actief is.

  • Als zelfstandig office organizer heb je externe klanten en ga je aan de slag bij bedrijven, organisaties en in kantoren, zoals (kleine) kmo’s, eenmanszaken, zorgpraktijken, boekhoudkantoren, winkels, scholen…
  • Als interne organizing adviseur heb je interne klanten en ga je aan de slag in het bedrijf waar je werkt, en waar je in het kader van een welzijns- en preventietraject of kwaliteitstraject managers, medewerkers en teams adviseert en coacht.

Een office organizer of intern organizing adviseur coacht, adviseert en begeleidt zijn of haar (interne of externe) klanten op weg naar:

  • minder stress en tijdsdruk
  • meer overzicht
  • meer efficiëntie en effectiviteit
  • meer werkplezier
  • en meer rust in het hoofd

Aan de slag met boeiende mensen, uit alle geledingen van het bedrijfsleven:

Als office organizer of intern organizing adviseur werk je onder meer voor en samen met: ondernemers, leidinggevenden, managers, teams, drukbezette professionals, winkeliers, professionals met een vrij beroep, medewerkers, teams…

Is dit jou op het lijf geschreven? Schrijf dan snel in voor de opleiding ‘Ik word office organizer’:

(Doe het snel, want vol = vol!)

Boeiende inhoud

In de opleiding ‘Ik word Office organizer/Intern organizing adviseur leer je:

  • De finesses van het vak van zakelijk organizer en organizing adviseur
  • De (organizing)technieken, nuttige tools en skills die je kunt inzetten bij je werk als office organizer en waarmee je de noden en behoeften van je zakelijke klant duurzaam kunt invullen
  • De verworven technieken en skills overbrengen naar je zakelijke klanten
  • Het inspirerend coachen van klanten
  • Wat er nodig is om succesvol aan de slag te gaan als organizer op de zakelijke markt of in het bedrijf waar je werkt
  • De knepen van het vak door middel van theorie, oefeningen en stageopdrachten

En we gaan ook aan de slag met een aantal nieuwe onderwerpen, want het staat vast dat het (bedrijfs)leven na de coronacrisis niet meer hetzelfde zal zijn. Ook voor ons (boeiende) vak heeft dit gevolgen.

Duurzaam coachen, adviseren en begeleiden

Je coacht, adviseert en begeleidt je interne of externe zakelijke klanten duurzaam bij:

  • zijn (digitale) administratie, papierwerk en archief
  • zijn mailbox en e-mailmanagement
  • zijn tijd, taken en planning
  • zijn persoonlijke werk- en werkplekorganisatie
  • zijn work life-balans
  • zijn productiviteit, efficiëntie en effectiviteit
  • zijn stressmanagement
  • het vergroten van zijn werkplezier

In de opleiding ‘Ik word office organizer’ leer je alles wat nodig is om meteen een toegevoegde waarde te zijn op de werkvloer!

Als office organizer of interne organizing adviseur ben je een toegevoegde waarde op de werkplek!

Meerdaagse opleiding

De verrijkende en inspirerende opleiding ‘Ik word office organizer’ verloopt over drie dagen.

  • De cursusdagen zijn praktisch, hands on en to-the-point opgebouwd zodat je de finesses van het beroep van office organizer meteen onder de knie krijgt en je meteen aan de slag kunt.
  • Tijdens de opleiding ga je niet alleen met de algemene leerdoelen maar ook met je eigen leerdoelen aan de slag.
  • De cursisten leren ook van elkaar door oefening, feedback en samenwerking.

Met de opleiding ‘ik word office organizer’ van Barking Dogs leg je niet alleen stevige funderingen voor je carrière als zakelijk professional organizer, maar ook voor je ervaring en expertise als professional organizer of organizing adviseur, én voor een snellere groei van je organizingbedrijf.

Je ervaren en inspirerende trainer Sara Van Wesenbeeck

Je leert de knepen van het vak van Sara Van Wesenbeeck, een van bekendste en meest ervaren professional organizers in België. Sara runt haar eigen bedrijf, Barking Dogs, ze is onder meer ook Europees Ambassadeur voor het (Vrouwelijk) Ondernemerschap en auteur van organizingboeken, stuk voor stuk bestsellers.

Senior professional organizer en coach Sara Van Wesenbeeck:

  • Is organizing-pionier in België
  • Bevlogen geeft ze haar kennis en kunde door in haar unieke beroepsopleidingen voor professional organizers
  • Sara is ook ervaren trainer, personal coach, ondernemer, mentor, communicatie- en marketing- en media-expert
  • Ze is auteur van organizingboeken, waaronder ‘Het slimme organizing boek’ (2011, het eerste Belgische organizingboek), ‘Rust in je huid en je hoofd’ (2017) en ‘Hack je budget’ (2020)

“Niet enkel blablabla maar je krijgt tonnen aan informatie en tools mee van Sara die zo gepassioneerd is in haar vak, door haar ervaring krijg je zoveel info binnen en hang je bijna letterlijk aan haar lippen.”

  • Sara is stichter van, en voorzitter (van 2017-2021) van de Belgische Beroepsvereniging van Professional Organizers, BBPO-FBPO.
  • Ze heeft veel ervaring met het werken met internationale klanten. Naast klanten in België werkt ze vaak in Nederland en Duitsland, waar haar bedrijf ook een kantoor heeft. Ook klanten uit de VS en andere (Europese) landen mag ze tot haar cliënteel rekenen
  • Sara Van Wesenbeeck is een van de meest ervaren professional en personal organizers (home organizing en office organizing) in België

Bevlogen, inspirerend en enthousiasmerend deelt Sara haar kennis en kunde met jou. Een extra dosis motivatie krijg je er gratis bij. Na de opleiding kun je meteen aan de slag!

Opbouw cursusdagen

De opleiding ‘Ik word office organizer’ verloopt over drie cursusdagen, waarin je de volgende nuttige kennis, inzichten en vooral ook vaardigheden verwerft:

CURSUSDAG 1: Inzichten, noden en duurzame bijdrage van de office organizer aan de zakelijke markt

  • Kennismaking met het boeiende beroep van office organizer.
  • Het zakelijke organizingtraject van a tot z.
  • Inzicht in en kennis van de noden en behoeften van de zakelijke markt, de werkcontext en de zakelijke opdrachtgevers en klanten én hoe daarop als office organizer een duurzaam antwoord te bieden.
  • De essentiële do’s-and-don’ts, inzichten én valkuilen voor de zakelijke organizer.
  • Organizing-strategieën en aanpak bij zakelijke klanten in hun werksituatie.
  • (Samen)werken met en succesvol overtuigen van je opdrachtgevers.
  • Het verwerven van kennis, inzichten en het aanleren van beproefde (coachings)technieken over:
    • (Digitale) administratie (zakelijk papierwerk, archivering)
    • E-mailmanagement

CURSUSDAG 2: De office organizer als toegevoegde waarde op de werkvloer

  • Het verwerven van kennis, inzichten en beproefde (coachings)technieken over:
    • Organiseren van tijd en taken (met onder meer plannen en work life-balans)
    • Slimmer werken (productiviteit en effectiviteit verhogen)
    • Werkplek(organisatie)
  • Effectief en inspirerend coachen van zakelijke klanten bij organizing- en verandertrajecten.
  • Online en virtueel coachen van zakelijke klanten.
  • Briefing stageopdracht.

TUSSEN CURSUSDAG 2 EN 3: Stageopdracht

Bij de opleiding ‘Ik word office organizer’ hoort ook een stageopdracht. Om die reden volgt de derde cursusdag vier tot vijf weken na de tweede cursusdag.

Tijdens de stageopdracht zet je de theorie daadwerkelijk om in de praktijk:

  • Je coacht een leidinggevende, manager of ondernemer bij het organiseren in zijn werkomgeving. De details van de stageopdracht worden je meegedeeld op cursusdag 2.
  • Je maakt een verslag van je stageopdracht.
  • De stageopdrachten van alle cursisten worden uitgebreid besproken op cursusdag 3. Je krijgt nuttige en doelgerichte feedback van docent Sara Van Wesenbeeck. Je leert niet enkel uit je eigen stageopdracht, maar ook uit de ervaringen van de andere cursisten.

CURSUSDAG 3: Ervaringsgericht werken met en rond office organizing

  • Uitgebreide bespreking van de stageopdrachten met gedetailleerde, nuttige en praktische feedback op maat van docent Sara Van Wesenbeeck.
  • Het verwerven van kennis, inzichten en beproefde (coachings)technieken over:
    • Stressmanagement
    • Omgaan met obstakels en valkuilen van de werkplek en bij de zakelijke klant
    • Vergroten van bevlogenheid en werkplezier van (jezelf en) je klanten
  • Experten reiken in de opleiding bijkomende inzichten en tools aan over ‘belemmeringen’ en valkuilen op de werkplek, stressmanagement, work-lifebalans, gewoonte- en gedragsverandering en (het voorkomen van) burn-out op de werkplek, productiviteit, het voorkomen en vermijden van verspilling op de werkplek. Ook hier wordt de link met de organizingpraktijk gelegd.
  • Vragenuur met de docent (expert-organizer) en/of met organizing-klanten.
  • Motivatie en tools om succesvol aan de slag te gaan als office organizer.

Uitgebreide en handige syllabus

Bij de opleiding ‘Ik word office organizer’ hoort een uitgebreide syllabus.

  • De syllabus is geschreven door organizing expert en auteur en hoofddocent van de opleiding Sara Van Wesenbeeck.
  • Na de opleiding kun je de syllabus gebruiken als handleiding bij (het uitbouwen van) je activiteiten als office organizer of intern organizing adviseur.

Toelatingsvoorwaarden

Van een professional organizer wordt verwacht dat je een gedegen vakkennis bezit en dat je ook maturiteit en levenservaring hebt.

De opleiding ‘Ik word office organizer’ van Barking Dogs staat open voor iedereen die:

  • het vak van professional organizer voor de zakelijke markt wil leren
  • of ‘intern organizing adviseur’ wil worden en in het bedrijf waar hij/zij werkt medewerkers, afdelingen en teams in het kader van een welzijns- en preventietraject of kwaliteitstraject wil aansturen bij organiseren op de werkplek
  • een eigen office organizing-bedrijf wil opstarten
  • ouder is dan 25 jaar
  • communicatief vaardig is, organiserend vermogen heeft en oplossingsgericht kan werken
  • met een diploma van minstens hoger secundair onderwijs (voor deelnemers uit Nederland verwachten we een HBO denk- en werkniveau)

Om jezelf als ervaren, allround en gedegen opgeleide office organizer in de markt te kunnen zetten, is het aanbevolen om eerst de opleiding ‘Ik word professional organizer’ van Barking Dogs te volgen, alvorens de opleiding ‘Ik word office organizer’ aan te vatten.

Aantal deelnemers per cursus

Om elke deelnemer de kans te geven zoveel mogelijk te leren en een persoonlijke aanpak te garanderen, wordt er per cursus bewust gewerkt met kleine groepen. Er wordt een minimum en maximum aantal deelnemers vooropgesteld.

Er snel bij zijn, is dus de boodschap!

Ik schrijf graag meteen in voor ‘Ik word office organizer’!

(Wacht niet te lang, want het aantal plaatsen in beperkt)

Inspirerende trainingslocatie

Alle opleidingen van Barking Dogs vinden plaats op inspirerende locaties in Vlaanderen.

De opleiding ‘Ik word office organizer/intern organizing adviseur’ vindt plaats in onze kantoren/opleidingslocatie in het Groot Begijnhof in Mechelen.

Het Groot Begijnhof in Mechelen, één van de meest inspirerende locaties in Vlaanderen!

Ook dit is er voorzien:

  • Heerlijke keuken
  • Parkeerplaats
  • Bereikbaarheid met het openbaar vervoer

‘Ik word office organizer’, schrijf NU in: Opleidingsdata 2022

De succesvolle en unieke driedaagse opleiding ‘Ik word office organizer’ vindt sinds voorjaar 2018 twee maal per jaar plaats.

Dit zijn de opleidingsdata voor 2022:

  • Voorjaar 2022: donderdag 17 maart + vrijdag 18 maart + vrijdag 22 april 2022 (Deze opleiding is volgeboekt)
  • Najaar 2022: donderdag 17 november + vrijdag 18 november + vrijdag 16 december 2022 (De inschrijvingen voor deze cursus zijn nu al geopend)

Een opleiding omvat 3 intensieve cursusdagen, telkens van 9.00 tot 18.00 uur.

 

Ik schrijf nu in voor de opleiding ‘Ik word office organizer’!

(Opgelet: Om de leermogelijkheden van alle deelnemers zo groot mogelijk te houden, is het aantal plaatsen per cursus beperkt)

(VOL = VOL!)

(*) Wil je graag deelnemen aan een cursus die volzet is, of aan een cursus waarvan de inschrijvingen nog niet geopend zijn? Laat je naam dan op de wachtlijst plaatsen. Je kunt uiteraard ook altijd inschrijven voor de eerstvolgende cursus in 2023.

Kostprijs opleiding ‘Ik word office organizer/Intern organizing adviseur’

Het cursusgeld voor de driedaagse opleiding ‘Ik word office organizer’ bedraagt 1550 + 325,50 (= 21% btw).

Je krijgt waar voor je geld:

✔️ Een intensieve, leerrijke en praktijkgerichte driedaagse opleiding waarmee je meteen aan de slag kunt

✔️ Een opleiding die geleid en verzorgd wordt door doorgewinterd, ervaren en inspirerend professional organizer, organizing expert, coach, trainer en (organizing)auteur Sara Van Wesenbeeck

✔️ Een uitgebreide en handige syllabus , geschreven door organizing expert en auteur en hoofddocent van de opleiding Sara Van Wesenbeeck

✔️ Ervaren en deskundige gastdocenten geven je bijkomende inzichten en tools voor je werk als office organizer en organizing adviseur

✔️ Gelegenheid om je nieuw verworven skills, onder deskundige begeleiding van de docent en coach, te oefenen

✔️ Een inspirerende trainingslocatie waar het goed toeven is*

✔️ (H)eerlijke en gezonde lunches en versnaperingen, koffie, thee, water en frisdranken

✔️ Een gratis exemplaar van ‘Rust in je huis en je hoofd’ (de in 2017 herziene editie van ‘Het slimme organizing boek’ uit 2011, het allereerste Belgische organizingboek), van Sara Van Wesenbeeck. Dit boek is in België en Nederland uitgegeven bij Lannoo

✔️ Diploma en certificaat van deelname

(*) Overnachting is niet in het cursusgeld inbegrepen.

Schrijf nu in voor de opleiding ‘Ik word office organizer’

Wil je jezelf of je medewerker graag snel inschrijven voor de opleiding? Dat kan door hier het inschrijvingsformulier aan te vragen:

Ik wil deze opleiding niet missen, en schrijf meteen in!

PS: Heb je nog vragen? Hoofddocent Sara Van Wesenbeeck beantwoordt met plezier al je vragen, via +32 470 52 70 52.

En, we bijten niet!

 

Barking Dogs en professional organizer, organizing coach en expert Sara Van Wesenbeeck zijn lid van de Belgische Beroepsvereniging van Professional Organizers - www.barkingdogs.be
Sara Van Wesenbeeck en Barking Dogs zijn lid van de Belgische Beroepsvereniging van Professional Organizers, BBPO-FBPO en hebben er zich toe verbonden te handelen naar de beroepscode van de BBPO-FBPO.
(© Afbeelding: Shutterstock ImageFlow – © Foto: Sara Van Wesenbeeck)

Contacteer Barking Dogs

We don't bite

    Barking Dogs respecteert je privacy. Lees hier ons privacybeleid.