10 goede redenen om ook in jouw bedrijf een ‘Intern Organizing Adviseur’ in te zetten

Wat is een ‘Intern Organizing Adviseur’ (IOA)?

Welke meerwaarde heeft een IOA voor jouw bedrijf, organisatie, school, team, kantoor, gemeente, secretariaat, ziekenhuis(groep), kmo?

En wat kan een intern organizing adviseur voor jouw bedrijf of organisatie betekenen?

In dit artikel:

  • Geef ik een antwoord op al je vragen over de IOA
  • En geef ik 10 goede redenen om ook in jouw bedrijf en organisatie een intern organizing adviseur in te zetten.

Opleiding 'Intern organizing adviseur' van Barking Dogs - www.barkingdogs.be

Wat is een ‘Intern Organizing Adviseur’?

Een interne organizing adviseur:

  • Is hét centrale aanspreekpunt in je organisatie voor alles wat met het optimaliseren van de productiviteit, (werk)organisatie, welzijn, welbevinden en werkplezier in een organisatie te maken heeft.
  • Hij/zij werkt in loondienst en heeft een mandaat om als ‘Intern Organizing Adviseur’ aan de slag te gaan. Hij/zij mag in het bedrijf een vooraf bepaald aantal uren aan zijn/haar rol van IOA besteden.
  • De IOA is een medewerker met organizingtalent die gepassioneerd aan de slag gaat met plannen en organiseren en het creëren van overzicht, en die plezier haalt uit het helpen van collega’s.
  • De IOA heeft een specifieke opleiding voor Intern Organizing Adviseur gevolgd om zijn/haar kennis uit te breiden en zijn/haar organizingtalent optimaal ten dienste van de organisatie te kunnen inzetten.

Hoe gaat een organizing adviseur te werk?

Een interne organizing adviseur vervult twee rollen:

  • Heeft een adviserende rol: de IOA kan directie, teams, het kantoor, de afdeling of individuele medewerkers adviseren.
  • Biedt praktische ondersteuning in de vorm van persoonlijke begeleiding of coaching bij efficiënter en effectiever werken met meer werkplezier. De IOA kan in het bedrijf waar hij/zij werkt ook workshops of opleidingstrajecten opzetten.

Waarom zou je een medewerker tot intern organizing adviseur laten opleiden?

Wat voegt een interne organizing adviseur toe aan je bedrijf? Waarom zou je een medewerker van je bedrijf of organisatie als IOA laten opleiden? Wat is de meerwaarde van een interne organizer voor je bedrijf?

10 goede redenen om een interne organizing adviseur in je bedrijf in te zetten:

✔️ Hij/zij is een toegankelijk en vast aanspreekpunt en klankbord in je bedrijf of organisatie. Dat verlaagt de drempel om hulp te vragen en (individuele) problemen sneller te detecteren, te signaleren en op te lossen.

✔️ Hij/zij werkt op maat en kan specifieke noden en prioriteiten in je bedrijf meteen en duurzaam aanpakken.

✔️ Hij/zij levert een dagelijkse en hands-on bijdrage aan het bewaken, optimaliseren en uitvoeren van het welzijns- en preventiebeleid.

✔️ Hij/zij draagt bij aan het verhogen van de productiviteit van je medewerkers en teams, met oog voor het welzijn. Hij/zij levert een bijdrage aan het (preventief) verminderen van (chronische) werkstress en werkdruk, burn-out en werkverzuim.

✔️ Hij/zij zoekt duurzame oplossingen en strategieën voor de werkorganisatie, het welzijn en werkplezier in jouw bedrijf of organisatie.

✔️ Hij/zij kan adviseren bij en implementeren van een overkoepelend bedrijfsbeleid voor bijvoorbeeld e-mailmanagement, verspilling (van tijd, mensen, middelen) op de werkplek…

✔️ Hij/zij draagt bij aan het verhogen van het werkplezier en welbevinden. Zo levert de interne organizing adviseur meteen een bijdrage aan de uitstraling van je bedrijf, en aan het aantrekken (en houden) van de juiste medewerkers. Want in jouw bedrijf is het goed toeven en krijgen de medewerkers de nodige ondersteuning bij het uitoefenen van hun werk.

✔️ Hij/zij heeft een opleiding voor Intern Organizing Adviseur gevolgd, en kan zijn/haar kennis in het bedrijf overdragen (de eerstvolgende driedaagse opleiding start op 17 maart 2022 – schrijf (je medewerker) snel in, want er zijn nog slechts enkele vrije plaatsen)

“Ik vond de opleiding een super interessante opleiding. Ik geef de opleiding een 9 op 10.” – Katrien Adams

 

✔️ De interventies van de interne organizing adviseur zijn duurzaam en maken je bedrijf en medewerkers future proof.

✔️ Door een intern organizing adviseur in te zetten, kan je bedrijf of organisatie kosten besparen (onder meer werkverzuim wordt voorkomen).

Opleiding voor Intern Organizing Adviseur: Uniek in België

Is een interne organizing adviseur iets voor je bedrijf? Of wil je zelf aan de slag als intern organizing adviseur?

Schrijf (je medewerker) dan nu in voor de opleiding ‘Ik word intern organizing adviseur’ van Barking Dogs.

Unieke opleiding van Barking Dogs

Barking Dogs biedt sinds 2018 én als enige in België een opleiding voor Intern Organizing Adviseur:

Sara Van Wesenbeeck, bezieler en hoofddocent van de opleiding ‘Ik word intern organizing adviseur’

✔️ Dit is de enige opleiding voor Intern Organizing Adviseur in België.

✔️ Sinds 2018.

✔️ Driedaagse uitgebreide en intensieve opleiding.

✔️ Hoofddocent van de opleiding is Sara Van Wesenbeeck, doorgewinterd organizing coach en expert, Belgisch organizing pionier, personal en business coach en auteur.

“Het is een topcursus met enorm veel handvaten waarop ik verder kan bouwen.”

 

✔️ Gastdocenten delen hun beste advies en tips.

✔️ Kleine deelnemersgroep om iedereen voldoende leermogelijkheden te bieden.

✔️ Na de opleiding kunnen de deelnemers meteen aan de slag.

✔️ Deze opleiding is erkend door de Belgische Beroepsvereniging van Professional Organizers (BBPO-FBPO).

Zij hebben eerder al de opleiding gevolgd:

  • Managers
  • HR-medewerkers (bijvoorbeeld van ziekenhuizen en ziekenhuisgroep, overheid, KMO’s, multinationals…)
  • Office managers (bijvoorbeeld van advocaten- en boekhoudkantoren…)
  • Secretaresses
  • Medewerkers van schooldirecties
  • Medewerkers van vzw’s in de zorg- en welzijnssector
  • Belgische en Nederlandse professional organizers, opruimcoaches of home organizers met een eigen bedrijf.

Deze opleiding is ook toegankelijk voor zelfstandige professional organizers of opruimcoaches die zich als zakelijk of office organizer willen vestigen of hun dienstenpakket willen uitbreiden, en deze dienst als externe partner bij bedrijven willen aanbieden.

Bij voorkeur heb je in dat geval ook de basisopleiding voor professional organizer van Barking Dogs gevolgd.

Dit vertellen de deelnemers van de opleiding:

“Ik vond de opleiding een super interessante opleiding. Ik heb de laatste maanden veel opleidingen gedaan en had vaak het gevoel achteraf dat ik niet zo heel veel bijgeleerd had. Dit gevoel heb ik bij deze opleiding helemaal niet. Ik geef de opleiding een 9 op 10.” – Katrien Adams

“Een geweldige aanvulling op de basisopleiding ‘Ik word professional organizer’. Van mij krijgt de opleiding een 9 op 10.” – Nathalie Maes

“Niet enkel blablabla maar je krijgt tonnen aan informatie en tools mee van Sara die zo gepassioneerd is in haar vak, door haar ervaring krijg je zoveel info binnen en hang je bijna letterlijk aan haar lippen.”

“Het is een topcursus met enorm veel handvaten waarop ik verder kan bouwen. Bedankt daarvoor!”

Opleiding ‘Intern Organizing Adviseur’: Schrijf NU in!

  • Verdient jouw bedrijf of organisatie ook een intern organizing adviseur?
  • Wil je zelf als intern organizing adviseur aan de slag in het bedrijf waar je werkt?
  • Of wil je als zelfstandig professional organizer ook als zakelijk organizer en adviseur aan de slag?

Schrijf dan nu in voor de eerstvolgende driedaagse cursus ‘Ik word office organizer/intern organizing adviseur’ van Barking Dogs.

De eerstvolgende driedaagse opleiding vindt in Mechelen plaats en gaat op 17 maart 2022 van start.

Schrijf snel in, want er zijn nog slechts enkele vrije plaatsen en VOL = VOL!